יום ראשון, 30 בדצמבר 2012

דוברי שפות - את שפת הנפש שלכם אתם מכירים?

כשהייתי בן 8, שלחו אותי הוריי ללמוד לדבר אנגלית אצל אמא של דודה אהובה שלי. היא הייתה אישה בריטית מבוגרת, שהגיעה ארצה בשנות ה-50 אך מעולם לא הפכה לישראלית. הגינונים, הכיבודים, הבית והאווירה היו אנגליים לגמרי. וכך הייתי מגיע אליה כל שבוע, היא הייתה מכינה לנו תה, מגישה עוגיות והיינו פוצחים בשיחה.

אני זוכר את הישיבה איתה. אני זוכר שיותר מלקסיקון המילים באנגלית שגדל, למדתי משהו נוסף; אופן הישיבה, איכות ההקשבה, הגישה, אופן הדיבור - היו חלק מהלימוד. יותר ממילים, למדתי תרבות. למדתי לדבר, אך גם למדתי - "להיות באנגלית". 

אחרי שנים רבות, המפגש הזה התברר כבעל ערך רב, כשפגשתי את מי שהייתה בת הזוג שלי – אמריקאית שהתגוררה באנגליה, איתה חייתי במשך חמש שנים בסביבה אנגלית, שהרגישה כמו בית שני עבורי.

שפה היא יותר ממילים, והבנה היא יותר מהיגיון. כשאנו באים להכיר את עצמנו, אנחנו פוגשים את חוויית החיים שלנו. כבדות, תסכול, עצב וחוסר שקט הופכים לאויבים קטנים, שעליהם אומרים לנו שכדאי להתגבר, להעלים, להעביר, אך תחושות ורגשות הם שער, הזמנה שלנו להעמיק ולהכיר את הטבע המקורי שלנו, את הרצונות האישיים.

אם אנחנו רוצים להיות בקשר עם עצמנו, אין שום אופציה להדחיק את התחושות או להתעלם. יש לבוא ולהקשיב, לשבת ולהרגיש – מהי תחושת הכבדות הזו? על מה העצב?
העולם הפנימי מדויק. מאחורי כל תחושת כבדות או עצב עומדת דרישה שהחיים יהיו אחרת ממה שהם – וזהו שורש כל סבל פסיכולוגי.

נסו זאת בעצמכם והיווכחו. כאשר אתם מרגישים עצוב, שאלו את עצמכם מהי הדרישה הפנימית שלא נענית? מהו הרצון הפנימי שלא מתקיים?

אין דרך עוקפת לעצמנו. אושר אינו דבר שנחווה דרך התעלמות או ניסיון סיפוק של חלומות שהמדיה הפרסומית מוכרת לנו. אושר הוא התחושה הבסיסית, כוח החיים הטבעי שלנו כשאנו חיים את חיינו, כשאנו יודעים להקשיב לשפה הפנימית של הנפש ולנוע לאורה.

יש בכולנו מקום יודע – יודע שאנחנו יותר ממה שנראה, יודע בדיוק מה הוא רוצה. כדי להכיר בו, צריך ללמוד את השפה.

אז החדשות הטובות הם שאתם לא צריכים להשקיע בקורס ערב לשפות בברליץ – בית הספר הוא כאן וקורסים מתחילים בכל רגע.
נחוצה רק נכונות לעצור ולהרגיש.
לא להבין, לתאר או לנתח, לא להסביר או לתת מילים.
פשוט לנוח אל תוך התחושה בגוף, כאלו היתה ספה נוחה ולשים לב:
איך מרגישה היציבה? מה קורה בחזה? מה לוחשת הנשימה?
ולזכור שיש חלק בכם שיודע את השפה, יודע שתבונה רגשית מתגלה בדממה.

הצטרפו לדף שלי: http://www.facebook.com/MorArgy

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה